اخبارتکنولوژیگجت

چت جی پی تی چیست؟| آموزش استفاده از ChatGPT

پارس وی دی اس

احتمالا این روز ها شما هم زیاد اسم چت جی پی تی (Chat GPT) را شنیده اید. در رسانه های اجتماعی یا در جمع دوستان، این روز ها زیاد درباره این هوش مصنوعی عجیب و فوق العاده صحبت می شود. شاید حتی خود شما هم تا کنون با آن کار کرده باشید. اما اگر جزو افرادی هستید که هنوز نمی دانید این برنامه هوش مصنوعی چیست و چگونه کار می کند، این مقاله را از دست ندهید.

چت جی پی تی یک چت‌بات (Chatbot) مبتنی بر هوش مصنوعی است. این برنامه به طرز خارق العاده ای می‌ تواند هر سوالی که از او می پرسید را پاسخ دهد. پلتفرم Chat GPT می‌ تواند مسائل مختلف حتی در حوزه‌ های تخصصی مانند فیزیک، ریاضی، برنامه نویسی، امنیت و شبکه و … را درک کند و به سوالات تخصصی این حوزه ها پاسخ دهد.

چت جی پی تی می‌ تواند مسائل پیچیده دانشگاهی را نیز حل کند، همچنین می تواند مطالب وبلاگی تولید کند یا مقاله بنویسد، متن آهنگ بسازد، صفحات HTML ایجاد کند و… پلتفرم Chat GPT از پردازش زبان طبیعی (NLP) و تکنیک‌ های یادگیری عمیق برای درک سوالات کاربران و ارائه پاسخ‌ ها استفاده می‌ کند.

با استفاده از چت جی پی تی، حتی کسب و کار ها نیز می توانند هزینه های خدمات مشتریان خود را کاهش دهند و یا پشتیبانی 24 ساعته ایجاد کنند. فناوری GPT-3.5 به گونه‌ ای آموزش دیده تا به Chat GPT در یادگیری مکالمه و استفاده از سبک پاسخگویی انسانی کمک کند. چت جی پی تی با استفاده از بازخورد انسانی، آموزش دیده است و هنگام پرسش و پاسخ متوجه می‌ شود که شخصی که سوال می‌پرسد، چه انتظاراتی دارد.

همچنین شما می توانید با چت جی پی تی مانند یک دوست مکالمه کنید. نوع پاسخگویی این پلتفرم هوشمند، حتما شما را شگفت زده خواهد کرد. در ادامه دو نمونه از سوالات کاربران از این بات هوشمند را می توانید مشاهده کنید.

سوال از chat gbt

در تصویر بالا، شما می توانید پاسخ چت جی پی تی به کاربری که از او درباره جنگ جهانی سوم سوال کرده بود را مشاهده کنید.

هوش مصنوعی

در تصویر بالا، کاربری از چت جی پی تی خواسته است که معنای بیت کوین را برای یک انسان غار نشین توضیح دهد و این هوش مصنوعی اینگونه پاسخ داده است: بیت کوین نوعی سنگ خاص است که با استفاده از آن شما می توانید مبادله انجام دهید بدون اینکه مجبور باشید مبادله خود را با بز یا چیز های دیگر انجام دهید.

در این محل خاص به نام کامپیوتر، مردم در سراسر جهان از آن استفاده می کنند تا مبادلات خود را انجام ذهند. درست مانند مبادله بز با گندم. اما با استفاده از بیت کوین، دیگر مجبور نیستید سنگ های سنگین را با خود حمل کنید یا نگران این باشید که دیگران آن را از شما بدزدند. فقط با استفاده از اعداد رمزی مبادله می کنید. راحت و امن!

چگونه وارد چت جی پی تی (Chat GPT) شویم؟

برای اینکه بتوانید از چت جی پی تی استفاده کنید، باید به سایت openai.com بروید و در این سایت اکانت بسازید. سپس به صفحه مربوط به Chat GPT بروید و بر روی گزینه «Try ChatGPT» کلیک کنید. اکنون می توانید شروع به استفاده از این هوش مصنوعی کنید و سوالات خود را از او بپرسید.

ورود به chat gbt

البته نکته ای که وجود دارد این است که اگر از داخل ایران سعی دارید از این پلتفرم هوشمند استفاده کنید، متاسفانه امکان استفاده از آن را نخواهید داشت. شاید با استفاده از فیلترشکن بتوانید مشکل را حل کنید.

ChatGPT چه تفاوتی با موتور جستجو دارد؟

شاید برخی افراد، بات های هوش مصنوعی مانند ChatGPT را با موتور های جستجو مقایسه کنند. اما باید بگوییم که این دو از اساس با هم متفاوت اند. مزیتی که ChatGPT نسبت به موتور های جستجو مانند گوگل دارد، این است که این برنامه پاسخ هایی که به شما ارائه می دهد شبیه به پاسخ های انسانی است. در حالی که به عنوان مثال اگر شما همان سوال را در گوگل سرچ کنید، سایت های مختلفی به شما نماش می دهد که ممکن است پاسخ سوال شما را بدهند یا ندهند.

البته ChatGPT محدودیت هایی هم دارد. از جمله اینکه اطلاعات این هوش مصنوعی تا سال 2021 آپدیت شده است. همچنین با وجود اینکه در حال حاضر به صورت رایگان در دسترس می باشد، اما به زودی برای استفاده از آن ملزم به پرداخت پول خواهید شد.

همچنین ممکن است برخی از پاسخ هایی که ChatGPT به سوالات شما می دهد، غیر منطقی یا اشتباه باشند. دقیقا مانند زمانی که شما از دوست خود چیزی را سوال می کنید و دوست تان ممکن است پاسخ آن را نداند اما پاسخی که فکر می کند درست است را به شما ارائه دهد. در نتیجه شما خیلی نمی توانید بر روی پاسخ های آن حساب کنید به خصوص اگر سوالات شما خیلی انتزاعی باشند.

سخن آخر

در این مطلب به طور مختصر درباره یک پلتفرم هوش مصنوعی به نام ChatGPT صحبت کردیم. تجربه استفاده از این پلتفرم می تواند برای کاربران بسیار هیجان انگیز باشد. به خصوص زمانی که از خلاقیت خود برای طرح سوال های جدید و جالب استفاده می کنید تا پاسخ یک هوش مصنوعی را به آن ها ببینید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا