اموزشیامنیتتکنولوژی

دارک وب چیست؟ ورود به دارک وب با استفاده از مرورگر تور

پارس وی دی اس

دارک وب بخشی از وب است که عموم افراد به آن دسترسی ندارند و تنها با استفاده از مرورگر های خاصی قابل استفاده است. این بخش از اینترنت، جایی است که در آن هیچ قانونی وجود ندارد و فعالیت های غیرقانونی مانند فروش اسلحه و مواد مخدر و… در آن انجام می شود. در ادامه بیشتر با دارک وب و نحوه اتصال به آن آشنا می شویم.

همانطور که گفته شد دارک وب به مجموعه ای از وب‌سایت‌ های خطرناک گفته می‌ شود که در دسترس عموم قرار ندارد و کاربردان عادی نمی توانند به سایت های آن دسترسی داشته باشند. همچنین سایت های دارک وب با موتور های جستجوی معمولی قابل دستیابی نیستند و قوانین و دولت ها نیز نمی توانند آن ها را پیگیری کنند.

در سایت های دارک وب، امکان ردیابی افراد و کاربران وجود ندارد. به همین دلیل اعمال غیر قانونی زیادی مانند خرید و فروش مواد مخدر و اسلحه، قتل، قاچاق انسان و اعضای بدن و… در این بخش از اینترنت انجام می شود.

معاملات در دارک وب معمولا از طریق بیت کوین و ارز های دیجیتال صورت می گیرد به همین دلیل امکان ردیابی بسیار سخت می شود. همچنین سازندگان وبسایت های این بخش از اینترنت، امنیت بسیار بالایی را برای سایت های خود فراهم کرده اند که قابل شناسایی نخواهند بود.

خطرات عواقب ورود به دارک وب چیست؟

از آنجایی که امکان دسترسی به صاحبان سایت ها بسیار سخت و تقریبا غیر ممکن است؛ این افراد ممکن است هرگونه سو استفاده ای را از کاربران دیگر انجام دهند و شما نمی توانید آن را از طریق قانون پیگیری کنید.

به عنوان مثال ممکن است سیستم شما را هک کنند و تمام اطلاعات شخصی شما را در اختیار بگیرند یا عملیات فیشینگ انجام دهند. همچنین ممکن است ویروس یا بدافزار هایی را وارد سیستم شما کنند که به آن ضربه بزند. در نتیجه بهتر است در صورتی که یک کاربرد عادی هستید، به دنبال کنجکاوی در دارک وب نباشید چرا که خطرات آن بیش تر از جذابیت های آن می باشد.

اتاق قرمز دارک وب چیست؟

اصطلاح اتاق قرمز یا red room در دارک وب، یکی از اصطلاحاتی است که افراد زیادی نام آن را شنیده اند و یا ممکن است درباره آن جنجکاو باشند. اتاق قرمز درواقع فضایی در دارک وب است که کاربران می توانند در ازای پرداخت پول، فیلم هایی از شکنجه، کشتن انسان های دیگر، کودک آزادی و یا اعمال خشونت آمیز دیگری را تماشا کنند!

شاید عجیب و ترسناک به نظر برسد اما انسان های سادیستیک یا بیماران روانی وجود دارند که حاضر هستند برای اینگونه فیلم ها پول بپردازند. البته برخی افراد عقیده دارند که اتاق قرمز در واقع وجود ندارد و این تنها حقه ای است که از کاربران پول دریافت کنند و هرگز آن فیلم ها را به کاربر نشان نخواهند داد.

نحوه دسترسی به دارک وب

همانطور که گفته شد، دسترسی به دارک وب، کار راحتی نیست و افراد عادی نمی توانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند. یکی از راه های دسترسی به وب سایت های این بخش از اینترنت، استفاده از مرورگر تور است. پس از دانلود و نصب مرورگر تور، باید آدرس وبسایت مورد نظر تان را وارد کنید تا به آن سایت هدایت شوید.

بعد از اینکه مرورگر تور را نصب کردید، می توانید با دنبال کردن مراحل زیر، وارد دارک نت شوید:

  • در این مرحله بر روی آیکن شروع برنامه (Start Tor Browser) کلیک کنید تا وارد مرورگر Tor شوید. پس از شروع مرورگر، صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد:

ورود به مرورگر تور

  • سپس بر روی دکمه‌ Connect کلیک کنید و منتظر بمانید تا اتصال به شبکه انجام شود، اگر اتصال شما به دارک‌وب موفقیت آمیز باشد، با صفحه زیر مواجه خواهید شد که صفحه‌ نخست موتور جستجوی داک‌داک‌گو می باشد و یکی از موتور جستجو های مناسب برای جستجو در دارک وب است.

اتصال به دارک وب

یکی دیگر از موتور های جستجو برای جستجو در دارک‌وب، گرام نام دارد. آدرس این موتور جستجو http://grams7enqfy4nieo.onion می باشد که صفحه نخست آن را در زیر مشاهده می کنید:
موتور جستجو گرام

نکاتی برای اتصال امن به دارک وب

برای اینکه امنیت شما در هنگام اتصال به دارک نت بیشتر باشد، بهتر است برخی از نکات را رعایت کنید از جمله:

  1. همیشه برای اتصال به دارک وب از یک VPN استفاده کنید
  2. مرورگر Tor را از وبسایت رسمی آن دانلود کنید
    وبسایت رسمی دانلود مرورگر تور torproject.org می باشد
  3. TAILS را نصب کنید
    تیلز یک سیستم عامل متن‌ باز است که یکی از توزیع‌ های لینوکس بر مبنای دبین (Debian) می باشد. با استفاده از آن می توانید حریم شخصی خود را حفظ کرده و ناشناس بمانید.
  4. بدانید که کجا می‌روید
    ابتدا آدرس سایتی که می خواهید به آن وارد شوید را پیدا کرده و مستقیما آدرس آن را وارد کنید چرا که شما نمی توانید صرفا با جستجوی عبارت مورد نظر تان به چیزی که می خواهید برسید و ممکن است از جایی که نباید سر در بیاورید. شما می توانید آدرس برخی از سایت های دارک وب را از طریق Wiki Hidden بدست آوریدپ
  5. برای خرید از ارز دیجیتال و پول های رمزگذاری شده استفاده کنید
    البته که بهتر است تا حد امکان برای کسی پولی جابجا نکنید
  6. پنجره های اضافی در مرورگر را ببندید

 

سخن پایانی

در این مقاله به طور مختصر درباره دارک وب و نحوه اتصال به آن صحبت کردیم. به طور کلی برای کاربران عادی بهتر است که حتی از روی کنجکاوی نیز وارد چنین فضا هایی نشوند چرا که می تواند بسیار خطرناک باشد و کمترین خطر آن، خساراتی است که می تواند به سیستم شما وارد شود.

با این حال، اگر به هر دلیلی به سراغ سرک کشیدن در آن رفتید، یادتان باشد که نکات ایمنی را رعایت کنید و تا حد امکان اطلاعات حساس را از روی سیستم خود پاک کنید تا در صورت هک شد، کسی نتواند به آن ها دسترسی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا