اموزشی

چگونه از پروکسی واتساپ استفاده کنیم؟

پارس وی دی اس

با فیلتر شدن واتساپ در برخی از کشور ها از جمله ایران، بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی برای کار با آن مجبور به استفاده از فیلترشکن شدند. اما چندی پیش کمپانی متا اعلام کرد برای پیام رسان واتساپ پروکسی های اختصاصی قرار داده است که کاربران می توانند با استفاده از پروکسی واتساپ بدون مشکل از این پیام رسان استفاده کنند.

نحوه اضافه کردن پروکسی واتساپ

اضافه کردن پروکسی به واتساپ کار بسیار راحتی است. همچنین برای سیستم عامل های اندروید و ios کاربرد دارد. تنها کافیست مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • در ابتدا اپلیکیشن واتساپ خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید
  • سپس برنامه را اجرا کرده و بر روی آیکون سه نقطه در گوشه صفحه ضربه بزنید
  • در این مرحله به قسمت setting یا تنظیمات بروید
  • اکنون گزینه Storage and Data (فضای ذخیره‌سازی و داده) را لمس کنید
  • در صفحه جدیدی که برای شما باز می‌ شود، گزینۀ Proxy (پروکسی) را مشاهده می کنید. اکنون باید بر روی گزینه setting proxy (تنظیمات پروکسی) ضربه بزنید
  • در مرحله بعد گزینه Use Proxy (استفاده از پروکسی) را فعال کرده و سپس گزینه Set Proxy (تنظیم پروکسی) را لمس کنید
  • اکنون باید آدرس پروکسی مورد نظر خود را وارد کنید و در نهایت دکمه Save (ذخیره کردن) را لمس کنید
  • پروکسی شما فعال شد

پیدا کردن آدرس پروکسی واتساپ برای آیفون و اندروید

در قسمتی از آموزش، گفتیم که باید آدرس پروکسی مورد نظر خود را در واتساپ وارد کنید تا بتوانید به آن وصل شوید. اکنون سوال پیش می آید که پروکسی واتساپ را از کجا می توانیم پیدا کنیم.

برای یافتن پروکسی های خوب و پرسرعت واتساپ، می توانید به برخی از کانال های تلگرامی که پروکسی های واتساپ را در اختیار کاربران قرار می دهند، سر بزنید. یکی از این کانال های تلگرامی «واتس اپ پروکسی» است. همچنین برخی از سایت ها هستند که آدرس پروکسی های واتساپ را منتشر می کنند. شما می توانید با سرچ عبارت پروکسی واتساپ در گوگل، این سایت ها را پیدا کنید.

چرا گزینه پروکسی در واتساپ من وجود ندارد؟

برخی از کاربران، مراحل گفته شده را طی می کنند اما گزینه پروکسی برای آَن ها وجود ندارد. این مسئله دو دلیل می تواند داشته باشد. در ابتدا ممکن است که شما اپلیکیشن واتساپ را در تلفن همراه تان به روز رسانی نکرده باشید. بنابراین مطمئن شوید که از آخرین نسخه این اپلیکیشن استفاده می کنید.

همچنین برخی از کاربران ممکن است از نسخه وب واتساپ استفاده کنند. در نسخه وب این برنامه تنظیمات پروکسی وجود ندارد و تنها برای آیفون و اندروید قابل استفاده است.

چرا پروکسی واتساپ کار نمی کند؟

گاهی اوقات با وجود اینکه گزینه پروکسی برای شما وجود دارد و می توانید آن را فعال کنید، اما باز هم پیام های شما در واتساپ ارسال نمی شوند و پروکسی کار نمی کند. این مسئله به این دلیل است که برخی از پروکسی ها زمانی که زیاد مورد استفاده کاربران قرار می گیرند، بلاک شده و دیگر قابل استفاده نیستند. بنابراین شما باید یک پروکسی دیگر را امتحان کنید.

 

سخن آخر

در این مقاله نحوه اتصال به پروکسی  واتساپ را به شما آموزش دادیم. اگر به دنبال استفاده از روش های دیگری برای دور زدن فیلترینگ واتساپ هستید، می توانید از مرورگر تور برای دسترسی به برنامه های فیلتر شده استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا