اخبار

آخرین وضعیت رجیستری آیفون 14 در ایران

پارس وی دی اس

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، به مصرف کنندگان توصیه کرده است که آیفون 14 را خریداری نکنند چرا که احتمال عدم رجیستری آیفون 14 در ایران وجود دارد. با این حال بسیاری از علاقمندان به محصولات اپل، می خواهند بدانند که بالاخره می توانند آخرین نسخه آیفون را خریداری کنند یا نه. در ادامه به بررسی وضعیت رجیستر این دستگاه موبایل خواهیم پرداخت.

چرا آیفون 14 تاکنون رجیستر نشده است؟

با وجود اینکه چند ماه از ورود گوشی‌ های آیفون 14 به کشور می گذرد، هیچ‌ یک از گوشی‌ های این سری (آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پرو، آیفون ۱۴ پلاس و آیفون ۱۴ پرومکس) در سامانه‌ همتا وارد و رجیستری نشده‌ اند.

همانطور که می دانید، افراد تا یک ماه فرصت دارند که گوشی های همراه خود را رجیستر کنند. به همین دلیل بسیاری از افرادی که بیش از یک ماه است گوشی های سری آیفون 14 را خریداری کرده اند، سیمکارت هایشان از کار افتاده است.

مشکل رجیستری آیفون 14، نه تنها برای وارد کنندگان عمده موبایل بلکه برای کسانی که این گوشی را برای مصرف شخصی خریده و به صورت مسافری وارد کرده اند نیز وجود دارد. با وجود اینکه گوشی‌ ها در گمرک ارزش‌گذاری شده‌اند اما نمی توان هزینه‌ ای برای آن پرداخت کرد. در نتیجه امکان استفاده از آن‌ ها هم وجود ندارد.

حدود دو هفته پیش گمرگ اعلام کرده بود که فعلا امکان رجیستری آیفون 14، حتی دستگاه‌هایی که به شکل مسافری و توسط مسافر واقعی وارد کشور شده وجود ندارد. همچنین امکان پرداخت حقوق و عوارض گمرکی برای مسافر وجود ندارد به همین دلیل براساس مصوبات کمیته رجیستری تلفن همراه، امکان فعال‌ سازی نیز وجود ندارد.

با این که تا چند روز پیش اعلام شده بود که آیفون 14 یک کالای قاچاق محسوب می شود و خرید و فروش آن قانونی نیست، به‌ نظر می‌ رسد وزارت صمت درباره‌ رجیستری آیفون 14 تصمیم‌ گیری کرده. سخنگوی این وزارتخانه، امید قالیباف، از رجیستری گوشی‌ های آیفون 14 در آینده‌ نزدیک خبر داد.

امید قالیباف گفته است: گوشی آیفون 14 در روند رجیستری قرار دارد و روند و چگونگی آن به‌ زودی اطلاع‌ رسانی خواهد شد. این شخص همچنین اشاره کرد که ما به‌ صورت انبوه و تجاری هیچ‌ گونه گوشی آمریکایی را وارد نکرده و با توجه به اینکه به‌ صورت مسافری بعضا گوشی‌ هایی وارد کشور می‌ شود به‌صورت راه‌ حل‌ های نقطه‌ ای و محدود به مشکل رجیستری آیفون 14 رسیدگی می‌ کنیم.

 

رجیستری آیفون 14
امید قالیباف

زمان دقیق رجیستری آیفون 14 

با وجود اینکه این مسئله از سوی سخنگوی وزارت صمت اعلام شده است که مشکل رجیستری آیفون 14 برای وارد کنندگان شخصی به زودی حل می شود، اما زمان دقیقی برای رفع این مشکل اعلام نشده است.

بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم تا مشخص شدن تکلیف رجیستری گوشی های آیفون 14، از خرید آن ها حتی برای مصرف شخصی خودداری کنید. چرا که ممکن است این پروسه طولانی شده و سیمکارت شما دچار مشکل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا